Zlatá Banícka cesta

57 km 1490 m 17 +

Nádherné výhľady, lesné diaľnice pre tvoj tréning a kus histórie v jednom.

Vyrazíš z Partizánskej Ľupče a na križovatke v Bielej Ľupči odbočíš vľavo na Liptovskú magistrálu. Sleduj odobočky vpravo na lesné zvážnice. Keď prídeš k druhej veľkej zvážnici asi po 2-2,5km od križovatky odboč vpravo. Nasleduje cca 5km stúpanie po krásnej ceste, ktorá vo vrchnej časti začne skromne odhaľovať niektoré výhľady tak, aby si si mohol predstaviť čo ťa bude čakať keď prídeš na vrchol. Po dosiahnutí križovatky so žltou turistickou značkou odboč vľavo a pokračuj v strmom stúpaní ešste asi 500m. K vrcholu Prednej Magury sa dostaneš v pohode na bicykli, keď sa budeš držať zvážnice a nie žltej značky. Zvážnicou obídeš najstrmšie stúpanie a k vrcholu prídeš na bicykli z východnej strany. Pri zostupe sa technickým zjazdom po žltej značke dostaneš ku miestu ktorým si sa na žltú značku napojil. Hľadaj nenápadnú odbočku na zvážnicu vľavo a pokračuj nádhernými lesnými cestami dolu a opäť hore. Celá táto časť ťa bude držať približne v 1000m nadmorskej výške a privedie ťa až do osady Magurka. Odtiaľ pokračuj po zelenej cyklotrase ku križovatke s Vrchárskou magistrálou. Po ceste ľupčianskou dolinou vykrúť nohy po náročnom dni smerom dolu naspäť do Partizánskej Ľupče.

Táto jazda je hlavne o neskutočných výhľadoch na celý Liptov, ktoré potešia každú dušu a srdce. Pokiaľ sa rád kocháš pohľadmi na krajinu tak, si nezabudni naplánovať čas, ktorý stráviš na vrchole Prednej Magury. Ak ťa zaujíma dávna história, navštív Archeopark Liptovia a kus histórie objavíš aj v baníckej osade Magurka, kde sa kedysi ťažili drahé kovy.